Hoe werkt The Voyager

English subtitles

Zelf problemen oplossen

Wij controleren de camper altijd voor vertrek. Toch kunnen er altijd onverwachte problemen ontstaan. Bij sommige signalen kunt u gewoon doorrijden of zelf het probleem oplossen.

  1. Olie verversen: U krijgt de tekst ‘olie verversen’. Dit betekent dat wij bij de volgende onderhoudsbeurt de olie moeten verversen. U kunt er voor nu gewoon mee doorrijden.
  2. Oliedruk: Dit lampje gaat branden als de oliedruk te laag is. Het duidt mogelijk op een laag oliepeil. U kunt zelf olie bijvullen. Doe dit alleen als de motor warm is. Vul niet te veel bij. Het oliepeil moet tussen het min en max-streepje uitkomen.
  3. Koelvloeistoftemperatuur: Dit lampje waarschuwt je wanneer de motortemperatuur te hoog is. Het kan duiden op een probleem met de koeling, zoals een defecte radiator of een laag koelvloeistofniveau. Stoppen en de motor laten afkoelen is noodzakelijk om schade te voorkomen. Bel het pechnummer.
  4. Acculading: Dit lampje geeft aan dat de accu van de camper niet voldoende wordt opgeladen. Het kan wijzen op een probleem met de dynamo of de accu zelf. Het is verstandig om de elektrische systemen te beperken en het pechnummer te bellen.
  5. Remsysteem: Dit lampje kan verschillende problemen met het remsysteem aangeven, zoals versleten remblokken, een defecte remklauw of een probleem met het remsysteem in het algemeen. Het is cruciaal om de remmen zo snel mogelijk te laten controleren. Bel het pechnummer.
  1. Zorg eerst dat de gasfles helemaal open is, niet leeg is en of de crashsensor niet uitstaat (gele pin moet naar binnen staan). Mocht de gasfles leeg zijn, wissel deze dan om met de 2de gasfles. Kijk of u nu binnen bij het gasfornuis gas krijgt.
  2. Controleer ook of de gasslang goed ontlucht is. Er zit een rode of zwart knop op de gasslang. Deze kunt u een aantal keren indrukken.
  3. Nog steeds geen gas? Controleer op het display of er geen foutmelding staat (meestal E517H). Dit houdt in dat u de boiler of de verwarming heeft aangezet terwijl het gas niet openstond of de gasfles leeg was.
  4. Zet eerst de boiler en de verwarming uit. Draai daarna de gasfles open, en controleer bij het gasfornuis of u gas heeft. Daarna kunt u de foutmelding verwijderen door er op te klikken.
  1. Controleer of de accu aanstaat. Meestal doet u dit door het display (boven de deur) aan te zetten.
  2. Controleer of de stekker goed bevestigd is. Mocht je niet aan het stroom verbonden zijn, dan kan het betekenen dat de accu leeg is. Tijdens het rijden laadt de accu op of wanneer deze het stroomnet is verbonden.
  3. De stopcontacten werken niet als de camper niet is verbonden aan het stroomnet.
  4. Heeft u accu tijdens de nacht opgeladen, maar is deze nog steeds leeg? Dan is waarschijnlijk de accu kapot. Neem contact met ons op.
  1. Zorg ervoor dat de waterpomp aanstaat. Deze knop zit vaak op het display boven de deur.
  2. Zorg ervoor dat de warmwaterboiler dicht staat op deze manier, anders kan het water aan de onderkant er weer uitlopen en dan werkt de kraan ook niet goed.
  1. Controleer eerst of u stroom heeft.
  2. Controleer of de stekker goed is aangesloten.
  3. Werkt de koelkast nog steeds niet op stroom? Controleer eerst of de koelkast wel op gas werkt.
  4. Werkt de koelkast wel op gas? Dan kan het zijn dat de camping of de camperplaats niet genoeg ampère aanbiedt om de koelkast werkend te krijgen.
  1. Controleer eerst of de camper waterpas staat. U kunt met de wielkeggen de camper waterpas zetten.
  2. Controleer of er geen afval in het putje zit. U kunt eventueel met ammoniak de leidingen reinigen.
  3. Loopt het water langzaam weg? Dat is normaal. Het zijn klein leidingen.
  1. Zorg ervoor dat de startonderbreking (zwart mapje aan de sleutel) in de camper aanwezig is.
  2. Start de motor nog steeds niet? Dan kan het zijn dat de batterij van de startonderbreker op is. Aan de sleutelbos zit een zwart back-up sleuteltje die u tegen het alarm kan aanhouden. Deze zit meestal onder het dashboardkastje. Lukt het niet? Bel dan naar 0031 851307598.
  3. Start de motor hierna nog steeds niet. Dan kunt u het beste ons pechnummer bellen.

Pechhulp

Ik heb pech, wat nu? Gelukkig hebben wij door heel Europa pechhulp. Start de motor niet meer, heeft u een lekke band of problemen met de accu? Bel dan naar: 0031 85 130 75 98. Houdt ons ook op de hoogte door een mail te sturen naar info@thecamperrent.nl.

Schade?

Een ongeluk zit altijd in een klein hoekje. Heeft u schade gemaakt, maar kan de reis wel doorgaan? Mail alvast foto’s van de schade naar info@thecamperrent.nl

Heeft u schade gemaakt en kan de reis niet doorgaan? Bel dan met onze pechhulp: 0031 85 130 75 98.

Heeft iemand anders schade gemaakt aan de camper? Vul dan samen het Europese schade formulier in. Bel naar onze pechhulp indien u ondersteuning nodig heeft: 0031 85 130 75 98.

Algemeen

Heb je een algemene vraag over de verhuur? Lees hier de veel gestelde vragen.


Probleem niet opgelost?

Is het probleem niet opgelost? U kunt ons mailen via info@thecamperrent.nl of bel naar 0031 851307598. Let op: onze klantenservice is geopend van maandag t/m zaterdag van 9:00 – 17:00.

Open dagen 2 & 3 maart

 

Wees welkom, bezoek onze showroom en vergelijk onze verschillende campers. 

 

- 2 maart in Hillegom

 - 3 maart in Maastricht