Hoe werkt The Drifter Van

Zelf problemen oplossen

Wij controleren de camper altijd voor vertrek. Toch kunnen er altijd onverwachte problemen ontstaan. Bij sommige signalen kunt u gewoon doorrijden of zelf het probleem oplossen.

  1. Olie verversen: U krijgt de tekst ‘olie verversen’. Dit betekent dat wij bij de volgende onderhoudsbeurt de olie moeten verversen. U kunt er voor nu gewoon mee doorrijden.
  2. Oliedruk: Dit lampje gaat branden als de oliedruk te laag is. Het duidt mogelijk op een laag oliepeil. U kunt zelf olie bijvullen. Doe dit alleen als de motor warm is. Vul niet te veel bij. Het oliepeil moet tussen het min en max-streepje uitkomen.
  3. Koelvloeistoftemperatuur: Dit lampje waarschuwt je wanneer de motortemperatuur te hoog is. Het kan duiden op een probleem met de koeling, zoals een defecte radiator of een laag koelvloeistofniveau. Stoppen en de motor laten afkoelen is noodzakelijk om schade te voorkomen. Bel het pechnummer.
  4. Acculading: Dit lampje geeft aan dat de accu van de camper niet voldoende wordt opgeladen. Het kan wijzen op een probleem met de dynamo of de accu zelf. Het is verstandig om de elektrische systemen te beperken en het pechnummer te bellen.
  5. Remsysteem: Dit lampje kan verschillende problemen met het remsysteem aangeven, zoals versleten remblokken, een defecte remklauw of een probleem met het remsysteem in het algemeen. Het is cruciaal om de remmen zo snel mogelijk te laten controleren. Bel het pechnummer.
  1. Trek eerst de handrem helemaal omhoog, en laat hem vervolgens zakken.
  1. Controleer of de stekker goed bevestigd is. Mocht je niet aan het stroom verbonden zijn, dan kan het betekenen dat de accu leeg is. Tijdens het rijden laadt de accu op of wanneer deze het stroomnet is verbonden.
  2. Controleer of de hoofdschakelaar aan staat. Dit is een rode draaiknop die linksachter in het kastje zit (boven de watertanks). De schakelaar moet verticaal gedraaid zijn.
  3. De stopcontacten werken niet als de camper niet is verbonden aan het stroomnet.
  1. Zorg ervoor dat de waterpomp aanstaat. Deze knop zit aan de zijkant naast de kraan.
  1. Controleer eerst of de camper waterpas staat. U kunt met de wielkeggen de camper waterpas zetten.
  2. Controleer of er geen afval in het putje zit. U kunt eventueel met ammoniak de leidingen reinigen.
  3. Loopt het water langzaam weg? Dat is normaal. Het zijn klein leidingen.
  1. Vul een klein beetje olie bij. In de garage staat een flesje olie. Voorzichtig bijvullen en kleine beetjes hoeveelheid. Controleer met de peilstok of er genoeg olie inzit. Het lampje moet hierna weggaan.
  1. Zorg eerst dat de gasfles helemaal open is, niet leeg is.
  2. Mocht de gasfles leeg zijn, dan kunt u deze kopen bij een campingshop of bij sommige tankstations. Bewaar de plastic dop -> dit is namelijk voor het statiegeld van fles.

Pechhulp

Ik heb pech, wat nu? Gelukkig hebben wij door heel Europa pechhulp. Start de motor niet meer, heeft u een lekke band of problemen met de accu? Bel dan naar: 0031 85 130 75 98. Houdt ons ook op de hoogte door een mail te sturen naar info@thecamperrent.nl.

Schade?

Een ongeluk zit altijd in een klein hoekje. Heeft u schade gemaakt, maar kan de reis wel doorgaan? Mail alvast foto’s van de schade naar info@thecamperrent.nl

Heeft u schade gemaakt en kan de reis niet doorgaan? Bel dan met onze pechhulp: 0031 85 130 75 98.

Heeft iemand anders schade gemaakt aan de camper? Vul dan samen het Europese schade formulier in. Bel naar onze pechhulp indien u ondersteuning nodig heeft: 0031 85 130 75 98.

Algemeen

Heb je een algemene vraag over de verhuur? Lees hier de veel gestelde vragen.


Probleem niet opgelost?

Is het probleem niet opgelost? U kunt ons mailen via info@thecamperrent.nl of bel naar 0031 851307598. Let op: onze klantenservice is geopend van maandag t/m zaterdag van 9:00 – 17:00.

Open dagen 2 & 3 maart

 

Wees welkom, bezoek onze showroom en vergelijk onze verschillende campers. 

 

- 2 maart in Hillegom

 - 3 maart in Maastricht